Groszek Codziennie

Polska mnie cały czas zaskakuje

Posted in migawki codzienne by groszekfoto on 13 Luty, 2011

Kilka dni temu byłem w Branicach, to taka wioska na Opolszczyźnie która słynie z ogromnego szpitala dla umysłowo i psychicznie chorych. Odkryto tam XIX wieczne polichromie, które znajdują się na sali gimnastycznej… która kiedyś była stołówką.
Gdy szliśmy ciasnymi i ciemnymi korytarzami szpitala na sale wyobrażałem sobie, jak to może wyglądać i jakie zrobić zdjęcie. Gdy już miałem wchodzić to okazało się, że akurat trwają tam zajęcia i Pani, która nas prowadziła, powiedziała, że jak chcę to możemy poczekać aż się skończą… oczywiście nie chciałem.
Na sali przy jakimś totalnie dziwnej i trochę infantylnej muzyce tanczyło naraz kilkanaście osób o różnym stopniu choroby a na końcu sali była ogromna „Ostatnia wieczerza”… nie da się tego opisać słowami ani w sumie zdjęciem jaki klimat tam wtedy panował. Jak by człowiek chciał sobie wyobrazić szpital psychiatryczny… to tak dosłownie by sobie tego nie wyobraził. Wszystko było delikatnie mówiąc dziwne a zarazem idealna do miejsca i sytuacji.

